Především je nutno upřesnit si, co to je ona zkratka. Je to sytém zpracování webu, aby byl snadno nalezen vyhledávačem a zobrazen na prvních místech ve výsledcích hledání.
Pokud tedy někde uvidíte, že k tomu a tomu softwaru vám přidávají SEO zdarma, je to nesmysl. SEO není jeden program a nelze si jej koupit, stejně tak, jako si nelze koupit internet. Nanejvýš si můžete zaplatit jeho přípojku a připojení všeobecně.
Na to, aby se právě váš web zobrazoval hned na začátku je dobré si najmout SEO optimalizátora. To je člověk, který to umí, má na to školy a toto téma dlouho studoval. Ani on však ve většině případů nepracuje sám, ale spolupracuje s ostatními, čímž se výsledek ještě zlepší. Klasický příklad může být SEO Praha Seolight.
Zde se na výsledku zpracovávání celého webu podílí více odborníků.
I když lze SEO „spustit“ kdykoli, přece jen je lepší web optimalizovat již hned od počátku, protože pak zaručuje lepší výsledky. Děje se tak proto, že i když se staví web, Google neustále prohledává internet. A to, co najde si zapíše. Tak zvaně zaindexuje. Pro každou stránku zvlášť uchová její obsah a umístění, nebo chcete-li, adresu URL. Indexování je román sám pro sebe, takže nám toto stručné vysvětlení musí stačit. Nu a stavbou nového webu přibývají nové a nové stránky. A ty Google najde a uloží.
Toto prohledávání se děje stále v jednom kuse dvacet čtyři hodin denně včetně sobot, nedělí i svátků. Google search nezná únavu ani nic jiného, je to v podstatě robot.
Takže pokud vás tento robot našel (ne vás konkrétně, váš web), tak si jej zapsal a tím jej umožnil nalézt i ostatním uživatelům. Tedy zda používat či nepoužívat SEO je snad jasné. Je to právě ono, které searchu usnadní hledání a posune web „výše“. Bez něj zůstane vaše stránka někde dole, kam už skoro nikdo nechodí, protože k tomu není důvod.