Bohužel tomu tak často není, ale v byznyse by se mělo jednat férově. Nepodrážet si nohy, nedělat si naschvály. Pokud chcete být čestní a nespadat do škatulky „známých firem“, zaměřte se na následující, spíše nepsaná, pravidla.
· Dodržujte sliby
Jak se asi může cítit váš obchodní přítel, když mu slíbíte dodávku objednaného zboží, ale ve stanovený den jej nedostane? Zřejmě v té chvíli nebudete v jeho očích ten nejdůvěryhodnější. Nehledě na to, že v dnešní zrychlené době hraje každý den roli, a nesplněním dohodnutého termínu můžete protějšek dostat do velmi nepříjemné situace.
· Neslibujte nesplnitelné
Souvisí s prvním bodem. Uvědomte si, že nemůžete vyjít vstříc všem a za každou cenu, i když byste jistě rádi. Někdy je potřeba stanovit si priority a vyjít s pravdou ven. Váš zákazník rozhodně pochopí spíše to, že z časových či jiných důvodů nemůžete splnit jeho požadavek, než když mu slíbíte něco, co poté nejste schopní dodržet.
· Nelžete
Říká se, že lež má krátké nohy. Ve světě byznysu to platí dvojnásob. Věřte, že jakmile zalžete jednou a pak podruhé, poškozená strana to nenechá bez odezvy a o vás se roznese dost nechvalná pověst. O to určitě nestojíte, že ne?
· Nešpiňte druhé
Dělat business způsobem, že budete na konkurenci či jiné obchodní partnery házet špínu, abyste tím zvýšili svůj osobní profit, rozhodně není ta správná cesta. Soustřeďte se především na sebe a své nedostatky, neboť rozhodně je stále co zlepšovat.
· Snažte se vyjít vstříc, ale ne za každou cenu
Dnešní doba je boj o každou zakázku, proto je pochopitelné, že se snažíte různými způsoby pobízet zákazníky, aby si vybrali právě vaše výrobky/služby. Ne vždy je ovšem výhodné naprosto propadnout představám druhých a všechno jim odkývat. Lepší je domluvit se na kompromisu. Jinak si zaděláváte na to, že se dostanete do bludného kruhu, z něhož je velmi obtížné se dostat.